آر ت کافی

آرت کافی مرجع خرید انواع قهوه آنلاین

آر ت کافی

آرت کافی مرجع خرید انواع قهوه آنلاین

ایا قهوه برای ترک اعتیاد مفید است؟

آیا در زمان ترک اعتیاد، باید از قهوه دوری کنیم؟
اگر بخواهیم صادق باشیم، جواب "بله" می باشد. اگرچه ممکن است به نظر برسد که یک نوشیدنی کافئین دار مانند قهوه در طول روند بهبودی، حکم یک عصای زیر بغل را دارد و کمک کننده می باشد، اما دلایلی وجود دارد که خلاف این را ثابت می کند.
مصرف قهوه برای ترک اعتیاد  ممکن است روند بهبودی را با مشکل مواجه کند.
علاوه بر خاصیت اعتیادآور قهوه ، عوارض جانبی استفاده بیش از حد از قهوه، می تواند روند بهبودی را با مشکل مواجه کن. بسیاری از افرادی که در حال بهبود یافتن از مواد مخدر و مشروبات الکلی هستند، معمولا در مقابل این مساله که استفاده از قهوه باعث شدت یافتن کم خوابی، خستگی و اضطراب می شود، مقاومت می کنند.
مصرف قهوه ممکن است رفتار پرخطر را افزایش دهد.
در برخی افراد اعتیاد به قهوه ممکن است شخص را در معرض خطر عود بیماری قرار دهد. درحالیکه قهوه می تواند باعث تقویت روحیه، افزایش انرژی و... شود، استفاده بیش از حد آن مشکلات عمده ای در تمرکز و تفکر منسجم به وجود می آورد. اگرچه اثرات استفاده از قهوه ممکن است از یک شخص به شخص دیگر متفاوت باشد، در مجموع عوارض جانبی منفی بسیاری دارد که می توان این موارد را نام برد: اضطراب، کم خوابی، خستگی، فشار خون بالا و... .
برای ترک اعتیاد چه چیزهایی نباید مصرف شود؟
از آنجایی که مواد مخدر مشکلاتی برای عمل هضم و جذب مواد مغذی در بدن به وجود می آورند، فرد معتاد در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کمبود مواد مغذی قرار دارد. در افرادی که به تازگی روند بهبودی را آغاز کرده اند، دریافت وعده‌های غذایی نامنظم و عدم وجود میان وعده سبب افت قند خون فرد خواهد شد، که این امر نیاز فرد برای مواد مخدر را زیاد کرده و خطر اعتیاد مجدد را افزایش می‌دهد. مصرف شکر، قهوه، چای، کاکائو و هرچیزی از این دست، باعث تحریک اعصاب فردی که قصد ترک کردن را دارد می شود. بنابراین این مواد نه تنها در روند بهبودی مفید نمی باشند، بلکه تاثیرات بدی روی شخص می گذارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد